Ćwiczenia edukacyjne – fundamenty teoretyczne do pracy dyplomowej


Potwierdzamy że na kursie Edukacja Innowacyjna i Symulacje Eksperymentalne zalecamy prezentowane na niniejszej liście książki do superwizji końcowej:

  • symulacja menedżerska – „Dwa filmowe obrazy związku Fryderyka Chopina i George Sand: “Błękitna nuta Andrzeja” Żuławskiego oraz “Chopin. Pragnienie Miłości” Jerzego Antczaka” oraz „Wybrane pojęcia retoryki w tradycji antyku i średniowiecza”
  • symulacja menedżerska – „Metody prowadzenia śledztwa przez detektywów w powieści kryminalnej” oraz „Bułgarzy na Krymie w XIX i na poczatku XX w.”
  • gra strategiczna : „Stan i perspektywy rozwoju turystyki i rekreacji Puław i okolic” i Symulacje Szkoleniowe oraz „Społeczność żydowska w Gnieźnie – historyczność a wspołczesność. Szanse dialogu”
  • gra biznesowa : „Obraz Ukraińca w polskiej świadomości społecznej (na empirycznym materiale badania ankietowego)” oraz „Retoryka w kampanii samorządowej na studium przypadku miasta Grudziądz”
  • zabawa strategiczna – „Wpływ dadaizmu na współczesne formy myślenia o sztuce” oraz „Obraz kształtowania się kariery politycznej na modelu Andrzeja Leppera”
  • symulacja komunikacyjna : „Zachowania suicydalne jako problem społeczny w procesie socjalizacji młodzieży i ich przedstawienie w mediach” oraz „Motyw kobiety w baśniach, bajkach i legendach”
  • gra komunikacyjna : „Od realizmu magicznego do realizmu miejskiego. Swoista walka pokolenia na studium przypadku postaw i literatury Gabriela Garcii Marqueza oraz Jorge’Franca” i „Kulturowo-językowy obraz kobiety w tekstach piosenek zespolu The Beattes”
  • symulacja edukacyjna – „Współczesny film macedoński. Człowiek wobec historii okrucieństwa wojny” i „”Bo ja kobieta, na którą patrzą – patrzę sama na siebie…” Obraz kobiety w kulturze popularnej – między stereotypem a emmancypacją (feminizmem). Wyzwolenie czy zniewolenie? Co kryje model współczesnej kobiecości?”
  • symulacja strategiczna – „Angielsko-bułgarskie paralele w zakresie terminologii komputerowej i internetowej” i „Grupy etniczne Izraela”